Lucruri esentiale pe care orice soferita ar trebui sa le stie

Este cunoscut faptul ca femeile nu poseda aceleasi indeletniciri mecanice pe care le au barbatii. Barbatii sunt mult mai atenti la ceea ce inseamna zgomotele masinii, elementele de mecanica, modul in care functioneaza ansamblul si multe altele. Femeile se urca la volan si conduc. Insa exista anumite lucruri de bun simt pe care orice femeie care are permis ar trebui sa le cunoasca si sa le stie.
Vorbim despre cunostiinte minime, care va pot ajuta in situatii critice.
Primul lucru din aceasta lista este, evident, sa stie sa schimbe o roata.
Este aproape inevitabil sa te confrunti cu o pana, iar acolo nu mai conteaza daca esti femeie sau  barbat. Bineinteles, ati putea sa spuneti ca este simplu. Cerem ajutorul unui barbat si se rezolva. Dar daca aceasta pana survine intr-un loc de unde nu avem cum sa cerem ajutor, sau nu avem de la cine. Este elementar sa cunoastem cum se schimba o roata.
Care sunt pasii? Se trage masina cat mai la marginea partii carosabile, se pun avariile, se schoate din portbagaj triunghiul reflectorizant si se monteaza pentru ca ceilalti participanti la trafic sa ne poata observa din timp. Cchiar daca nu sunt participanti la trafic si avem de-a face cu o zona izolata, tot trebuie sa montam triunghiul preventiv. Dupa ce am oprit motorul, scoatem cricul si roata de rezerva. Se scoate capacul de protectie al rotii si se desfac suruburile cu ajutorul cheii pe care trebuie sa o avem in portbagaj. S-ar putea sa fie destul de dificil sa le desfacem, insa cu putin efort nu este imposibil. Montam apoi roata de rezerva si strangem suruburile pe care le-am pus bine ca sa nu le pierdem. Simplu, nu?
Al doilea lucru pe care orice femeie ar trebui sa stie sa il faca este sa stie sa verifice nivelul de ulei al masinii. Uleiul este esential pentru buna functionare a motorului, iar in lipsa acestuia putem foarte usor sa il distrugem. De aceea este indicat sa facem verificari constante. Metoda de verificare este simpla: se ridica capota masinii, se fixeaza, se scoate joja care de regula are capac galben, se sterge de ulei, se introduce iar in locatie si se scoate pentru a se citi nivelul de ulei. El ar trebuie sa fie undeva intre minim si maxim. Nivelul de ulei se verifica cu motorul rece si cu masina pusa pe un plan orizontal, nu inclinat.
Un lucru important este sa avem intotdeauna salvat in telefon un numar de contact al unui serviciu de tractari auto Bucuresti. Nu se stie niciodata cand avem nevoie de ajutor.  Este de preferat sa il memoram si sa nu ne bazam pe faptul ca il vom cauta pe internet, intrucat exista posibilitatea sa nu avem acces sau semnal de internet, iar atunci ce facem?
Un alt aspect important pentru o soferita este sa stie sa verifice presiunea anvelopelor, sau macar sa mearga periodic la vulcanizare pentru verificare, dar si sa stie sa completeze lichidul de parbriz.
Aceste lucruri sunt elementare pentru orice sofer, lucruri de care ne lovim inevitabil, mai devreme sau mai tarziu, de aceea este bine sa stim cum sa procedam in astfel de situatii.   

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *